Compass Group Norge styrker sin posisjon i det norske markedet gjennom oppkjøpet av det anerkjente bakeri- og cafékonseptet Sirkus Renaa. Med kjerne i Stavanger, og planer om ekspansjon til Oslo, får Compass Group med seg et av landets mest innovative matkonsepter på laget.
Bak konseptet står Sven Erik Renaa, en av Norges mest prisbelønte kokker, med tre Michelin-stjerner fra 2024. Sven Erik, kona Torill og det eksisterende teamet blir nå med videre på reisen for å utvikle Sirkus Renaa sammen med Compass Group.
– Vi har lenge vært på jakt etter en strategisk partner som kan ta Sirkus Renaa videre. Siden 2020 har det vært en utrolig reise, og nå får konseptet muligheten til å vokse som del av Compass Group. Det avgjørende for oss var at vi deler lidenskapen for å skape ekte opplevelser ved matbordet. Compass forstår verdien av kvalitet, råvarer, mennesker og langsiktig merkevarebygging, sier gründer Sven Erik Renaa.

Oppkjøpet omfatter fem lokasjoner i Stavanger og Sandnes, inkludert det ikoniske «Fabrikken», samt utsalgssteder på blant annet Sola flyplass, Sandnes og i Stavanger sentrum. Konseptet, kjent for sitt kompromissløse fokus på råvarer, utvikling for ansatte og daglig innovasjon, skal nå styrkes gjennom samarbeidet.
Merkevare og muskel
Med oppkjøpet sikrer Compass seg produksjonskapasitet, sterk fagkompetanse og en tydelig merkevare i premium-segmentet. Satsingen i Stavanger vil styrke selskapets kantiner, kaffebarer og cateringtilbud, mens Oslo-etableringen legger grunnlaget for videre vekst.

– Vi er svært glade for å ønske Sven Erik, Torill og hele teamet velkommen til oss. Oppkjøpet handler ikke bare om vekst, men om å tilføre ny kompetanse og et unikt konsept til vår portefølje. Sammen skal vi nå ut til flere kunder med spennende matopplevelser basert på solid håndverk og norske råvarer, forteller Tor Rønhovde, Chief Executive Officer i Compass Group Norge.
Compass Group Norge er en del av det globale konsernet Compass Group, en verdensledende aktør innen mat- og supporttjenester. I Norge har selskapet de siste årene styrket sin posisjon gjennom flere strategiske oppkjøp, senest med 4Service i januar, og har etablert seg som en sentral aktør innen personalrestauranter, facility services og kommersielle matkonsepter.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Marius Pedersen
Chief Marketing Officer Compass Group Norge
Mob: 40065067
E-post: marius.pedersen@compass-group.no