Slik håndterer Compass Group Coronaviruset

I den pågående situasjonen med utbruddet av Coronaviruset (COVID-19) har vi opprettet et kriseteam som følger situasjonen daglig.

I hele Compass Group har vi lansert informasjonskampanjer for ansatte, for å styrke våre eksisterende helse- og hygienestandarder. Vi samarbeider regelmessig med våre kollegaer om å motta oppdateringer fra hele verden og deler beste praksis kontinuerlig.

Vi oppdaterer fortløpende med regjeringens til enhver tid gjeldende tiltak for å redusere spredning av Corona.

Vi har innført følgende tiltak for gjester i våre kantiner: 

  • Sikre at alle gjester desinfiserer eller vasker hendene før de ankommer kantinen.
  • Alle gjester må sitte med minst en meters avstand.
  • Gjester deles i mindre puljer som får tildelt tidsrom for lunsj i kantinen.
  • Det gjennomføres rengjøringspauser mellom puljene. Gjester vasker også av bordoverflater og stoler med såpe og varmt vann etter måltid.
  • Berøringsfri Buffet. All varmmat porsjoneres.
  • Berøringsfri salatbar med tilvalg, som sikrer den samme gode valgmuligheten som tidligere.
  • Hånddesinfisering ved siden av drikkedispensere.
  • Tilby take away alternativer som kan spises på kontorene.

Helse og sikkerhet

Helsen og sikkerheten til våre ansatte, våre kunder og våre brukere er vår førsteprioritet. Som bedrift ønsker vi å gjøre alt vi kan for å bistå dere i denne perioden.

Sørg for at man på arbeidsplassen og hjemme etablerer gode rutinger for håndvask og ellers gode vaner for å hindre smitte.

Trenger du ytterligere rådføring i forbindelse med din interne beredskapsplanlegging, eller i diskusjoner med andre leverandører skal du ikke nøle med å ta kontakt. Er du kunde eller gjest og har spørsmål, kontakt din kundekontakt i Compass Group, eller send mail til post@compass-group.no. Kunder av Compass Group FS send mail til: question.no@compass-group-fs.com

For råd og utfyllende informasjon om viruset se Folkehelseinstituttets sider.

Del Via: