Slik håndterer Compass Group Coronaviruset

I Compass Group er helse og sikkerhet førsteprioritet. I den pågående situasjonen med utbruddet av Coronaviruset (COVID-19) har vi opprettet et kriseteam som følger situasjonen daglig.

I hele Compass Group har vi lansert informasjonskampanjer for ansatte, for å styrke våre eksisterende helse- og hygienestandarder. Vi samarbeider regelmessig med våre kollegaer om å motta oppdateringer fra hele verden og deler beste praksis kontinuerlig.

Regjeringen innførte 12.03.2020 nye tiltak for å redusere spredning av Corona. Kantiner får fortsatt holde oppe ved å følge de rette tiltakene.

Vi har innført følgende tiltak for gjester i våre kantiner: 

  • Sikre at alle gjester desinfiserer eller vasker hendene før de ankommer kantinen.
  • Alle gjester må sitte med minst en meters avstand
  • Gjester deles i mindre puljer som får tildelt tidsrom for lunsj i kantinen
  • Det gjennomføres rengjøringspauser mellom puljene. Vask av bordoverflater og stoler med såpe og varmt vann.
  • Buffet utgår. All varmmat porsjoneres.
  • All salat porsjonspakkes.
  • Drikkedispensere stenges
  • Tilby take away alternativer som kan spiser på kontorene

Helse og sikkerhet

Helsen og sikkerheten til våre ansatte, våre kunder og våre brukere er vår førsteprioritet. Som bedrift ønsker vi å gjøre alt vi kan for å bistå dere i denne perioden.

Sørg for at man på arbeidsplassen og hjemme etablerer gode rutinger for håndvask og ellers gode vaner for å hindre smitte.

Trenger du ytterligere rådføring i forbindelse med din interne beredskapsplanlegging, eller i diskusjoner med andre leverandører skal du ikke nøle med å ta kontakt. Er du kunde eller gjest og har spørsmål, kontakt din kundekontakt i Compass Group, eller send mail til post@compass-group.no. Kunder av Compass Group FS send mail til: question.no@compass-group-fs.com

For råd og utfyllende informasjon om viruset se Folkehelseinstituttets sider.

Del Via: